Piața online este în plină dezvoltare, zilnic apar noi magazine online, mai multe decât cele care dispar (există și falimente în e-commerce, desigur, pentru că riscurile sunt consistente, ca în orice afacere). Fiecare magazin online își dorește să aibă poziții cât mai bune în rezultatele motoarelor de căutare, cel puțin în prima pagină de rezultate și cât mai sus posibil. Cine nu este prezent, nu există în e-commerce. Iar a apărea foarte departe în paginile cu rezultate este deja departe de succes. Se spune chiar că pagina a doua a rezultatelor de căutare este mult prea departe pentru a considera un magazin online ca fiind unul competitiv… Totul ține de optimizarea SEO și, în mod surprinzător poate, există o legătură puternică între SEO și calitatea serviciilor de web hosting.
Cum poate influența găzduirea web modul în care indexează Google paginile unui website și mai ales modul în care consideră relevantă afișarea acestor pagini la căutările făcute de utilizatori pentru anumiți termeni? Realitatea este că website-urile care se mişcă rapid şi sunt uşor de utilizat au mai multe şanse să obţină un loc de frunte în clasamentul Google. Evident, acest lucru este posibil doar dacă acel wesite este găzduit de un furnizor de web hosting care oferă servicii de înaltă calitate.
Google a dezvoltat în ultimii ani mecanisme tot mai complexe de acordare rating website-urilor pe care le indexează. Nimeni nu știe foarte exact metodele aplicate exact, însă sunt oferiți suficienți de mulți indici pentru a aplica un plan SEO în mod corect, iar legătura cu serviciile de web hosting este relevantă. Toate paginile website-ului analizat trebuie să se încarce extrem de rapid. Momentele de downtime sau încărcarea greoaie vor penaliza semnificativ prezența în clasamentul rezultatelor la căutări.
Așadar, este foarte simplu de înțeles faptul că serviciile de web hosting îmi pot influenţa poziţia în Google. Este chiar contraproductiv să investești în SEO atât pe website, cât și prin achiziționarea de articole și linkuri în alte surse relevante, cu autoritate, iar apoi să observi că un lucru atât de banal îți pune o piedică în dezvoltare și te împinge chiar înapoi. Pozițiile în rezultatele motoarelor de căutare se cuceresc greu, dar se pot pierde foarte ușor! Până la urmă, planul de găzduire web nu este un cost semnificativ pentru business, deci este absolut relevantă alegerea unei variante optime. Ai nevoie în plus de suport tehnic permanent, dincolo de uptime garantat de 99,9%, pentru ca dacă apare o problemă de orice fel, să știi că ai la dispoziție un partener cu know-how care te poate ajuta să asiguri revenirea la normal și evitarea oricăror probleme.
Desigur că neplăcerile legate de web hosting determină și alte probleme majore, începând chiar cu alungarea unor clienți care altfel ar fi putut genera vânzări. Însă legătura cu SEO este adesea ignorată, prea puțin înțeleasă de antreprenorii web cu prea puțină experiență în e-commerce. Alegerea unui furnizor bun de servicii de web hosting nu îţi poate garanta o poziţie bună pe Google, dar vei evita consecinţele negative ale asocierii cu un provider cu servicii de slabă calitate. Prețul nu trebuie să fie principalul criteriu de selecție, mai ales că oricum diferențele de prețuri între furnizorii de servicii web nu sunt atât de mari încât să merite riscul!
Pe lângă uptime-ul aproape de 100% și viteza ridicată de încărcare a paginilor, iată un alt element important pentru poziția pe Google, influențat de serviciile de găzduire web: locația serverului de hosting. Specialiștii recomandă ca găzduirea unui website să fie realizată într-un data center localizat aproape de potenţialii clienţi. Astfel, dacă ai un magazin online dedicat pieței locale, este bine să alegi un furnizor care are datacenter propriu în România. Asigură-te de asemenea că furnizorul de servicii de web hosting are servere bine securizate și optează chiar tu pentru a instala pe website un certificat SSL, care protejează informaţiile personale ale utilizatorilor, asigurând o conexiune securizată între browser-ul clientului şi website.
.