Ce implică managementul unui condominiu şi de ce sunt cursurile importante?

Sunt foarte multe persoane care se întreabă ce trebuie să facă un administrator de condominii şi de ce este acesta util. De asemenea, sunt şi persoane care fac cursuri şi se specializează în sensul acesta.

Cei care deţin condominii pot angaja un furnizor autorizat de administrare a condominiului pentru o varietate de servicii. Serviciile de administrare a condominiului sunt definite clar de legislaţie şi sunt stipulate şi în contractele de administrare, iar „servicii de administrare a condominiului” înseamnă oricare dintre următoarele servicii furnizate către sau în numele unei corporații care deţine condominii:

–    Colectarea sau păstrarea contribuțiilor la cheltuielilor comune sau alte sume percepute sau plătibile către corporație.

–    Exercitarea atribuțiilor și atribuțiilor delegate ale corporației sau ale consiliului său de administrație, inclusiv: efectuarea de plăți către terți în numele corporației, negocierea sau încheierea de contracte în numele corporației sau supravegherea angajaților sau a contractanților angajați sau delegaţi de către corporație,

Pentru mai multe informații despre serviciile de administrare a condominiului, este important să fie urmate cursuri specializate în acest sens pentru că subiectul este unul foarte extins. Interpretarea definiției furnizării de servicii de administrare a condominiului, indică şi atribuţiile pe care administratorul le are. Cursurile oferă o listă mai cuprinzătoare de exemple și diferențiază activitățile de management și activitățile administrative.

Cele mai comune responsabilităţi ale unui administrator de condominiu

O persoană care a devenit administrator de condominiu are o serie de atribuţii clare şi cele mai comune dintre ele sunt:

–    colectarea taxelor de cheltuieli comune

–    păstrarea evidențelor pentru corporația care deţine condominiul

–    oferirea unui răspuns la reclamațiile proprietarului

–    asigurarea întreținerii și reparării proprietății

–    angajarea și monitorizarea companiilor de servicii și supravegherea personalului și a contractanților

–    pregătirea proiectelor pentru bugete anuale și supravegherea fondului de rezervă

–    implementarea unui plan de gestionare a situațiilor de urgență și răspunsul la situații de urgență

–    pregătirea certificatelor de stare

–    emiterea de avize de ședință și raportarea cu privire la afacerile corporației

–    organizarea ședințelor consiliului și supravegherea administrării tuturor ședințelor proprietarilor

–    monitorizarea asigurărilor corporației

–    pregătirea rapoartelor financiare și întocmirea auditurilor

–    consilierea consiliului de condominii cu privire la conformitatea legislaţia existentă în prezent

–    consilierea consiliului cu privire la responsabilitățile sale financiare (de exemplu, contribuții la fondul de rezervă, planificarea fondului de rezervă pe termen lung)

Toate aceste aspecte sunt foarte importante şi este necesar ca administratorul de condominii să fie foarte bine pregătit pentru a face faţă cu succes tuturor solicitărilor. Pentru asta este necesar ca persoanele interesate să lucreze pe această poziţie să facă cursuri şi să se specializeze în sensul acesta, astfel încât să poată oferi servicii la calitatea solicitată de proprietarii de condominii.

Read Previous

De ce consumă sparanghel oamenii care sunt în formă și sănătoși

Read Next

Cum sa imi aleg o lustra pentru o camera cu plafonul jos?

Most Popular