Înainte de a alege un spațiu comercial de închiriat, antreprenorul trebuie să evalueze dacă afacerea lui se va desfășura chiar așa cum dorește în acel loc.
Ce trebuie să ai în vedere la alegerea unui spațiu comercial de închiriat
Uneori, se întâmplă ca un patron să decidă să schimbe locația unde își desfășoară activitatea sau să se extindă. Dacă brandul are notorietate, dacă produsele și serviciile oferite sunt apreciate de către consumatori, atunci este foarte posibil ca vechii clienți să se îndrepte spre noul spațiu închiriat al firmei respective, chiar dacă acesta se află la marginea orașului.
Dar, de cele mai multe ori, din comoditate, oamenii vor să aibă în apropiere magazinele, restaurantele unde să meargă. Iată de ce, chiar dacă este vorba de un agent economic respectat în branșă, alegerea unui spațiu care nu doar arată bine la exterior și interior, dar beneficiază și de o poziție bună, cu vad, este întotdeauna soluția cea mai la îndemână de creștere a profiturilor pe termen scurt și mediu.
Nu trebuie uitat nici faptul că locurile de parcare suficiente sunt acum extrem de importante în alegerea unei locații potrivite pentru desfășurarea unei activități comerciale profitabile.
Antreprenorul trebuie să aleagă o locație care să se potrivească perfect activității pe care o desfășoară și acest lucru necesită colectarea cât mai multor informații despre diversele spații comerciale de închiriat existente în zona de interes vizată.
Din fericire, acum există agenții imobiliare specializate în oferirea de astfel de locații cu potențial pentru proprietarii de afaceri din diverse ramuri, așa încât nu mai este nevoie a se face pe cont propriu o muncă de detectiv.
Cele mai citite articole
Evaluarea zonei de interes și a vecinilor comercianți
Mulți antreprenori uită să evalueze în ce parte a localității produsele sau serviciile lor vor fi cele mai căutate. Vor avea un mare avantaj dacă vor alege o locația aflată în apropierea clienților care obișnuiesc să le achiziționeze frecvent. Dacă afacerea s-ar muta într-un spațiu comercial situat pe o stradă periferică, fără vad, va trebui plătit mai mult pe marketing.
Dar nici dacă este situată central, locația de închiriat s-ar putea să nu fie cea mai grozavă, dacă în vecinătate există concurenți puternici pe care ar trebui să îi înfrângă respectivul antreprenor. Mai degrabă niște firme care oferă produse și servicii complementare cu ceea ce are acesta la vânzare l-ar putea ajuta ca să își mărești numărul de clienți, nu un război pe viață și pe moarte cu niște branduri puternice care l-ar putea rapid băga în faliment.
Lista scurtă de oferte cu spații comerciale de închiriat
A avea un punct comercial bun, chiar dacă este închiriat, poate fi esențial pentru succesul unei afaceri. Așadar, atunci când vine vorba de a alege unde să își desfășoare business-ul, orice antreprenor ar trebui ca să nu meargă doar pe intuiție: trebuie să aibă informații corecte și cât mai detaliate despre clienții potențiali, dar și despre relațiile cu vecinii comercianți (dacă există în zonă).
Antreprenorul ar trebui să aibă în minte 3 până la 5 spații comerciale bune, amplasate în zona de interes a localității respective, atunci când alege să închirieze unul în care să-și deschidă, să își mute sau să își extindă o afacere.
O mare greșeală pe care o fac mulți antreprenori este aceea de a încerca să își adapteze afacerea la specificul spațiului comercial care li se pare potrivit ca locație sau doar la bugetul disponibil. Lucrurile stau puțin invers: spațiul trebuie să se potrivească mănușă cu business-ul în cauză, nu afacerea să se modeleze în punctele esențiale după locație. Ar fi un consum de resurse mult prea mare.
Din fericire, dacă în calitate de antreprenor vei decide și tu ca să apelezi la specialiștii în imobiliare ce se ocupă cu oferirea celor interesați de asemenea spații de afaceri, lucrurile vor fi mult mai ușoare, iar șansa de a găsi o locație optimă pentru tine are șanse mari de reușită. Găsești detalii pe www.spatii-comerciale-romania.ro.