Top 7 pași pentru implementarea procesului de digitalizare în afacerea ta

Procesul de digitalizare sau transformarea digitală va decurge diferit în funcție de particularitățile fiecărei afaceri. Prin utilizarea de noi tehnologii, aplicații și softuri, fie că discutăm despre un ERP contabilitate sau cloud computing, activitățile companiei vor fi eficientizate. Nu discutăm aici pur și simplu despre adaptarea la noi tehnologii, ci despre adaptarea la schimbările majore de piață, precum și despre evoluția așteptărilor clienților. Uite ce trebuie să faci pentru a putea ține pasul. 

Stabilirea strategiei și a metodelor de inovație 

Primul pas în călătoria reprezentată de procesul de digitalizare este reprezentat de o evaluare a maturității digitale a firmei. În urma unei serii de interviuri se va putea determina cât de digitalizată este afacerea la momentul actual și ce schimbări pot fi făcute pe termen scurt, mediu și lung. Va fi nevoie să prioritizezi inițiativele în funcție de cost, efort și complexitatea integrării cu restul proceselor din companie. Este de datoria ta să decizi dacă aceste schimbări vor aduce un plus valoare și în ce departamente sunt necesare cele mai rapide schimbări. 

Cum vor fi activitățile de marketing și clienții afectați

Al doilea pas presupune definirea și segmentarea publicului sau publicurilor țintă. Pe baza călătoriei fiecărui segment de client, de la prima interacțiune cu brandul, până la loializare, se va construi o strategie de marketing și de vânzări. Canalele digitale create vor stabili un flux de interacțiune cu fiecare tip de client, iar activitatea de marketing va fi automatizată, pentru o mai bună comunicare cu clienții tăi. Tot în cadrul acestui pas se recomandă să iei o decizie în ceea ce privește echipa de digital: internă sau externă? 

Eficientizarea proceselor 

Cele mai citite articole

În cadrul acestui pas, toate procesele relevante din companie vor fi mapate, optimizate și se va decide asupra unui responsabil pentru fiecare dintre ele. În funcție de obiectivele stabilite, vei putea alege soluția digitală potrivită pentru nevoile tale. Ideal ar fi să optezi pentru soluții digitale de încredere, de pildă Robotic Process Automation pentru automatizări 24/7 fără erori. Încearcă pe cât posibil și să creezi un mediu fără hârtie, un alt aspect important al digitalizării. 

Analiza datelor 

Structura de date din companie va putea fi identificată și analizată, pentru ca mai apoi să se decidă asupra unui nou mod de organizare optimă a datelor. Testează mai multe variante alături de specialiști pentru a o descoperi pe cea optimă pentru afacerea ta. Vei afla destul de repede care sunt actorii principali din cadrul proceselor din compania ta și ce atribuții și responsabilități are fiecare. 

Alege proiectele digitale 

Vei avea de ales dintr-o mulțime de soluții digitale precum: ERP, CRM, BI, aplicații mobile și multe altele. Compară performanțele tale cu cele ale altor firme și descoperă ce trebuie îmbunătățit. 

Analiză financiară 

La finalul zilei afacerea se reduce de obicei la profit și pierdere, așadar va fi nevoie să întreprinzi și analize financiare din când în când pentru ideile tale de afaceri sau pentru întreaga ta activitate. Vei putea analiza, grație modulelor digitale, atât profitabilitatea unui proiect la începutul acestuia, cât și pe parcurs. 

Instruirea angajaților 

Nu doar tu trebuie să te adaptezi la noile tehnologii de pe piață! Angajații tăi, cei care vor beneficia îndeaproape de noile soluții și cei care le vor folosi zi de zi, au nevoie de asemenea de o perioadă de acomodare. Nu ezita să investești în traininguri pentru ei. Evident, ne referim în acest caz atât la executanți, cât și la managerii care trebuie să analizeze informațiile pe baza cărora se desfășoară activitatea. 

Dacă nu te simți pregătit pentru acest proces, nu ezita să apelezi la specialiștii din domeniu. 

Cele mai citite articole

Read Previous

Cum alegi cele mai bune prize pentru siguranța celor dragi din familie?

Read Next

5 surprize sexuale pe care bărbații le adoră

Most Popular